Saturday, June 16, 2012

#event #marcom12



Donderdag 14 juni is de laatse dag van het 2 dagen durende beursevent Marcom 12. Op het event kan iedereen inspiratie en kennis op te doen, maar vooral ook delen.

Het is een druk bezocht event, de speeches zitten vaak een kwartier voor tijd al vol. Veel speeches duren een half uur. Er is volop keuze. Ik ben geinspireerd, heb geleerd en genoten van de speech van Tom Fishburn en Jonathan MacDonald. Meer over deze twee marketing wizards in een volgend blog.

Door de cursus Prezi, kijk ik welke tool gebruikt wordt bij het presenteren van speeches. Slideshare voert nog steeds de boventoon. Opmerkelijk als er zo'n fantastische tool als Prezi bestaat. 

Geen marketing event zonder stands met gadgets en marketing ideeen om meer klanten en revenue te bereiken. De presentaties van een aantal stand zijn inspirerend en indrukwekkend. 

Voor moromoro is drukwerk op speciaal papier interessant. Maar op de vraag;
kan er een eigen geurtje op?,
moest lang nagedacht worden.

De bloemen en planten sets om zelf te zaaien en oogsten zijn leuk. Misschien iets voor de 'plantaardige kant' van moromoro.

Verpakkingsmateriaal is ook belangrijk voor moromoro, en dan het liefst duurzaam, plantaardig of gerecycled. Het bedrijf F&F verpakkingen heeft zero tree draagtassen gemaakt van gras of bananenblad. Weliswaar nog in groot formaat, wellicht is een kleiner maatje ook mogelijk.

Mogelijkheden, trends en kansen worden veel besproken op deze meetingplace van marketeers en communicatie. Maar ook de vertrouwde vraag; hoe krijg ik zoveel mogelijk klanten?

 

No comments:

Post a Comment