Wednesday, June 29, 2011

Welke persona’s passen bij Moromoro?

Die vraag gaat door mijn hoofd op de kennissessie van webredacteuren.com over doelgroepen en persona’s in de fantastische locatie van S2M (seats to meet) in Utrecht.

Sprekers
Christof Zürn (Creative Companion

De presentatie van Christof staat op slideshare.com/creacomp 
Hij vertelt een boeiend verhaal over de persona’s en datastorytelling, die hij heeft gebruikt bij de Veldhovengroup. Een speech met veel voorbeelden, waarin voor mij duidelijker wordt dat je als designer uitgaat van data (echte gegevens) + story (verhaal) + format (hoe communiceer je dit, b.v door een poster

Ruben Zantingh-Božić (Eneco) 
Ruben is de tweede spreker, die op een persoonlijke manier zijn werkwijze met persona’s verteld, daarbij gebruik makend van het MBTI model. Toelichting over de werkwijze binnen de organisatie om een nieuwe website van de grond te krijgen, daarbij gebruik makend van de 4 temperamenten uit het MBTI model, wat de positieve en valkuilen waren en de conclusie hieruit.
 

Deze kennissessie is wat mij betreft meer dan geslaagd, ik heb geleerd en genetwerkt. Persona’s op het internet opgezocht en natuurlijk zijn er meerdere methodieken om deze in beeld te krijgen en daarbij vergeten we niet de superklant en beste fan. Een mooi project om mee te nemen in de update van het businessplan van Moromoro.

No comments:

Post a Comment